måndag ....en bra start!!

Jaha, då var det måndag igen och ännu en vecka framför mig. Jag tycker veckorna bara svischar förbi. Tiden rusar....Nästa vecka är det sportlov, det ska bli härligt med lite ledigt från skolvärlden. Det är rätt mycket nu på den fronten. Många personliga och arbetsamma tankar, möten och beslut. Men gud vad jag älskar mitt jobb!!!  jag känner mig så priviligerad att he den tjänsten som jag har.

Idag är mitt hjärta extra varmt för jag är glad över mina vänner som finns utspridda i detta avlånga land!!IJag fick en härlig bonusstund i telefonen med min vänninna från min hembygd!! Tack Jannike för ett givande samtal. Just nu ser jag fram emot fredagen för då kommer min gamla kompis Niina från Stockholm till Göteborg och ska hålla en föreläsning. Då ska vi försöka ses, hoppas bara jag har möjlighet. Det är inte alltid så lätt att få ihop allt med barn  jobb och så...men det ska nog lösa sig!

I kväll ska jag mysa och pussa lite extra på mina barn....de har varit hos pappa i helgen och då är man alltid lite extra kelig...även barnen är det...mysigt!!

PÅ torsdag ska jag till Varberg på fortsatt utbildning. Jag går en kompetensutbildning i företagsamt lärande. Det är så inspirerande att få vidarutbilda sig och träffa andra lärare och diskutera viktiga och engagerande frågor.

Kram kram/Ulrika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0