Brasmys!

Söndagkväll och första advent lider mot sitt slut och endast tomten (läs ulrika) är vaken!! Jag njuter så av tystnaden och den ro som infinner sig när alla andra sover...till och med Egon. Egon snarkar så himla högt, låter precis som en människa (hihihi)det är komiskt på något vis.

Visst var det mysigt att tända 1:a adventsljuset? Filip fick tända det idag.....en stolt kille! fast man börjar bli lite större så är det nåt visst! Förutom adventstid så har det varit en sån där "komma -i-kapp-dag".....tvätta tvätta tvätta stryka stryka stryka, laga mat för veckan (ja jag tar med mig till jobbet!)dammsuga torka golv mm mm. Inte så där jätteinspirerande precis men söndag är en bra dag för sånt. Tjejerna gick över till grannflickorna en stund så då fick man passa på att sätta fart så allt var klart sen när ligan kom tillbaka...puh!

Patrik var hemma i Floda med sina kids. Det var tomt att inte han var här ...men så är det: vi kämpar på att vara särbo....ett tag till i alla fall : )

Jag tog lite mysiga kort på barnen vid kakelugnen som jag nu ska passa på att lägga ut, så här kommer dem!




Sådär ja där har ni trion samlad. Vi har eldat hela helgen så man kunde nästa tro att det var här som bastutävlings sm avgjordes!! Guuud vad varmt och gosigt det blev.

I kväll pratade jag en lång härlig stund med min vän i telefonen. Det var så  himla mysigt och avlastande att vi hann prata med varandra. För det har varit så att vi inte har hörts av på väldigt väldigt länge, så fick vi äntligen till det idag. Tack för att du finns Petra!! Jag tänker extra på dig i veckan med allt vad det innebär för dig och knyter samtidigt min tumme extra hårt!


Måste lägga in en bild till som vi knäppte i torsdags då det var full aktivitet med läxläsning. Gry och Nora var så energiska och duktiga. Jag blir så stolt över dem när de tar tag i sina läxor/uppgifter själva och bara drar igång. Filip har också gått från passivitet till aktivitet. Han har också blivit grym...har koll vad och när det ska göras och , tar ansvar helt enkelt. Peppar peppar hoppas det håller i sig :)




Nora passade på efter matteläxan att göra en tomte till en hemlig julklapp till en hemlig person!!!


Medans gry kämpade på med sin lååånga matteläxa (sen var boken klar så därför var det lite extra lång läxa!!)


Nu ska jag säga godnatt och släcka mina adventsstjärnor... puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0