Då var det helg igen!!

Fredag eftermiddag och jag är på väg hem från jobbet men blev kvar en liten stund och fick detta rycket att blogga. För det var alldeles för länge sedan jag var inne på min blogg och skrev. Om jag säger så här: I dessa tider hinner mna inte ens byta åsikt!!! Då fattar ni att det är lite tajt just nu................

I går var jag, Patrik , hans dotter Rebecka och Alexander(R. kille)och tittade på när Nora och hennes klass hade luciauppvisning i skolan. Guuuud vad rörd jag blev. Nora var så sockersöt i sin sockerbagaredräkt, och hon var så redig som gick fram och tände tredje ljuset och läste upp en vers. Hon kunde den perfekt utantill. Gissa om jag var en extra stolt mamma Ulrika då??När barnen sjunger "julsånger" så blir jag alldeles varm i själen och man börjar minnas från sin egen skoltid när det lussades och pysslades. Jag tycker det är en härlig tid även om tiden är knapp.

Idag på min arbetsplats (aranäs gymnasium) fick vi äran att beskåda ett välarrangerat och modern luciauppvisning. Jag blev mäkta imponerad och julstämningen satt som en smäck i pannan och det blev så där ni vet när man kommer på sig själv att man sitter och småler hela tiden under föreställningen.......då är det uppskattat!!

I kväll kommer en härlig vänninna Petra med kids till oss och äter middag. Det ser jag fram mot för det var så länge sedan vi fick rå om varandra. Hennes man åker till tyskland och min stora kärlek är i Floda med sina barn så det blir 2 babblande vänninnor med ett glas rött i handen framför elden som kommer att  lösa världsproblem ikväll. Jo då vi har lovat våra töser att se idolfinalen. oxå....Jag hoppas kevin vinner!!  Jisses vilken livsglad och ödmjuk person.

Må gott//Ulrika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0